Peschiera del Garda

Op reis met de Lambortinki: soms zit echt alles tegen!

Altenstadt naar Padenghe sul Garda

6 september 2015

De dag begon zoals de laatste dag van de vorige vakantie eindigde; regen, regen en nog eens regen. Het kletterde tegen ons dak, maar de camper werd er wel lekker schoon van. We hebben zo snel mogelijk alle spullen weer ingepakt en de camper gestart voor de tweede reisdag naar onze bestemming aan het Gardameer. Het werd een dag om snel te vergeten. Wat een pokkenweer. Ik ben bang dat jullie vandaag geen al te positieve blog zullen lezen. Het was een dag waarop alles tegen zat.

Regen

De Go-box

Toen we weggingen vanaf Altenstadt hebben we eerst nog even bij de bakker verse broodjes gescoord. Daarna reden we de snelweg op en gingen op pad richting Kempten, Fussen en de Oostenrijkse grens. Voor de grens moesten we voor onze camper een Go-box kopen bij een tankstation. Deze Go-box is een digitale tolpoort. Voor voertuigen zwaarder dan 3500 kilo is deze box verplicht. Je moet deze kopen voor vijf euro en er minstens voor vijfenzeventig euro aan saldo op zetten. Met de ervaring van het Zwitserse tolvignet in ons achterhoofd dachten wij dat dat bedrag meer dan genoeg moest zijn om twee dagen (heen en terug) door Oostenrijk te rijden.

Go-box

Piepjes

Bij elk poortje dat we passeerden piepte de box en wisten we dat ons saldo aan het slinken was. Bij de eerste poortjes dachten we nog; wat een mooi en goed systeem. Het was zo geregeld dat als je saldo onder de vijfendertig euro kwam, er twee piepjes uit het boxje kwamen in plaats van één. We moesten met de camper over de Fernpass en later nog over een andere pas en de piepjes werden steeds frequenter. Het was bijna een melodietje.Toen we de Fernpass nog niet eens over waren hoorden we al twee piepjes bij elk poortje. Met andere woorden; we moesten nog een heel stuk door Oostenrijk rijden en we zaten al onder de vijfendertig euro. En dan moesten we over twee weken ook nog terug. Daar werden we niet vrolijk van, van zo’n duur tolland als Oostenrijk.

File en een lege tank

Het was beredruk op de weg en de ene file volgde de andere op. De GPS gaf vanmorgen aan dat we om twee uur op onze bestemming aan het Gardameer zouden aankomen. Wel, het was al zeer snel duidelijk dat we dat niet gingen halen. Na weer een nieuwe file misten we ook nog twee keer een bepaalde afslag, waardoor we twee keer vijfentwintig minuten moesten omrijden. Alweer balen, want bij de tweede keer omrijden was de diesel bijna op en we zagen nergens een tankstation. Op het laatste moment was er gelukkig toch nog één. Daar was het wel even pret, want een oude Italiaanse meneer, met een tot zijn oksels opgetrokken veel te wijde jeans uit de jaren dat John Wayne nog in Westerns speelde, kwam niet meer bij toen hij de naam van onze camper zag, de Lambortinki! Zijn lach maakte de dag toch nog een beetje goed.

Peschiera del Garda

Toen we eindelijk waren aangekomen in het stadje dat we van plan waren onveilig te maken de komende dagen, Peschiera del Garda, zagen we dat dit echt niet ons ding was. Heel erg toeristisch, heel erg druk, heel veel Duitsers en campings met hele kleine plekjes. We verlieten dit oord dan ook met gierende banden. Wel deden we nog even boodschappen in een grote supermarkt. De koelkast zat daardoor weer lekker vol, zodat we de komende dagen niet meer op pad hoefden. We besloten om in een paar dorpen verderop te gaan kijken, die hopelijk wat minder groot en ook minder toeristisch zouden zijn. Onze eindbestemming, na weer een paar keer in de file te hebben gestaan, is uiteindelijk Padenghe sul Garda geworden. We hadden via de ACSI Camping app een mooie camping gevonden waar we wel naartoe wilden. Door hele smalle straatjes is het ons gelukt om voor de poort te komen van de bewuste camping. Daar aangekomen hebben we ons gemeld. Maar we kregen te horen dat de camping bommetje vol was en dat er dus geen plek voor ons was. Wij weer verschrikkelijk balen. We gingen buiten het seizoen op vakantie in de verwachting dat het dan lekker rustig zou zijn. Mooi niet dus. Overal was het beredruk. Ongelofelijk!

Op zoek naar een kleine kneuterige camping

We konden niet keren, dus we reden met de camper tegen de heuvel op achteruit over smalle straatjes, tot we wel konden draaien en toen hebben we maar een andere camping gezocht. Om half acht kwamen we daar aan. Godzijdank was er wel ruimte, maar wat een kleine plekken en wat vol overal. Omdat we helemaal gaar waren van de reis en de frustratie onderweg, besloten we om hier toch maar te blijven. De komende dagen gaan we in relax modus. Nadat we de camper hadden geïnstalleerd, hebben we eerst lekker een drankje genomen om onze 24e trouwdag te vieren. Daarna voor de camper van een heerlijk maaltje genoten en gezellig met elkaar de dag even laten bezinken. We zijn er wel achter dat we deze drukte en dit soort campings niks vinden. Eigenlijk willen we morgen wel weer weg, maar we willen ook even een paar dagen bijkomen van de laatste enerverende reisdagen. Dinsdag vertrekken we richting Bologna om daar in de regio te verblijven. Hopelijk vinden we een leuke kleine agricultura camping zonder al teveel faciliteiten. Lekker kneuterig en fijn met onze scooter door de omgeving tuffen naar leuke traditionele dorpjes en mooie pleintjes en winkeltjes. We vermaken ons wel prima met elkaar, zoals altijd!

Deel dit artikel

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Culinaire routes
De leukste restaurants, de meest verfijnde smaken, de eerlijkste gerechten.
Fiets, wandel- en vaarroutes
Kom lekker in beweging en loop of fiets een mooie route!
Er op uit
Nederland is veelzijdiger dan je denkt. Laat het dagelijkse leven even achter je en geniet!